Okej okej. Jag drar ut med systemNikon, vit papp för släpljus, stålmåttband, mm för att bringa ljus i saken, om möjligt. Ni ska få mått på bredden och höjden och djupet och längden och radien.
Jag ska dessutom filma lite så att ni kan se med egna ögon storleken, lokalen, omgivning, osv.
Nu är det så att jag var där redan i höstas, eftersom jag bor i skåne, och någon nämnde stället.
Så jag har ett antal bilder tagna med min telefon - ! - som ni kan kika på tills vi får alla mått.
Här är bilderna. Väl bekomme!
http://radi.kinjiru.se/#8.0Lägg märke till att det är en klippvägg som är sluttande först uppåt, inåt sedan utåt igen och bildar ett överhäng. Marken nedanför sluttar nedåt ganska brant.
Så att stå på knä och slipa där, vore ett mindre mirakel med tanke på gravitation. Eftersom det är
en sänka neranför och rätt långt ner till en liten bäck, som är början på Råån, kan jag svårligen
tänka mig att marken varit högre förut.
Nästan alla rännor, vad jag kan komma ihåg, är horisontella, på klippväggen och vissa måste man ha stått under för att kunna göra dem. Det är massor av dem. Bara massor. Jag ska försöka räkna dem och ta bilder på håll så ni själva kan se hur många.
Ska bli kul att göra en liten utflykt.