Jag försökte hitta den tråden där jag skrev om J Kimball-Davis forskning i Asien, tex "Kurgans, Ritual sites, and Settlements Eurasian Bronze and Iron Age" och "Warrior Women". Jag knyter ihop detta med H Pringles beskrivning av nazisternas forskningsinstitut "Ahnenerbe" i boken "Härskarplanen". Särskilt intressant blir nu de tyska arkeologernas resor till Mongoliet, där de söker 'Ariernas' eller möjligen Germanernas urhem bla. Så har vi Sven Hedins resor till Mongoliet, kommer ut en ny bok nu om honom, han var också fascist.
Så har vi forskningen om Kelterna också, deras ursprung, eller kanske mer tillbakablickande, den om indoeuropeerna. Kanske också Vedaskrifterna kan få hänga med här?! Ainofolkens mustaschtatuerade kvinnor?
Åter till Germanerna då. Vad betyder namnet? Det finns många fiffiga diskussioner om det. Och jag har också en idé. Jag tror att det har med deras bostäder att göra. Och jag tror att namnet goter i de former de förekommer också har med deras bostäder att göra.
Jag bygger tillsammans min 'bästa kusin' till hennes 'Vildmarksträdgård' i Gällivare en jurta. Hon har skaffat massor med litteratur, ett tiotal böcker om nomadboningar, och där kan man läsa att jurta eller yurt kallas av mongolerna själva för GER.
Man kan också läsa om Ainofolkens bostäder de heter Kota och det är ett indoeuropeiskt ord, för Ainos språk var ett indoeuropeiskt, anser man.
Visigoterna eller ostrogoterna betyder inte alls väst- och östgoterna utan det ena betyder "ljus..." och det andra "de strålande...". Om man står utanför en by med nomadboningar så ser man ljuset från eldarna genom väggar och tak, det är verkligt suggestivt, vackert! Samerna har ju kåtor fortfarande. Vår ger kommer att bli jättevacker.
Alltså GER-maner... goter... Namn är konstiga, det var grekerna som kallade kelter för keltoi, namnet anses tex komma från det faktum att de bar kilt, traditionell klädsel för kelter. Ceilt, 'gömt' skulle det kunna betyda, tex "det gömda folket", eller så anses det vara för att de var ovilliga att skriva ner sina kunskaper...druidernas...
Folk byter grejer med varandra och tar varandras språk också.